Curățenia la birou, secretul firmelor productive

//Curățenia la birou, secretul firmelor productive

Curățenia la birou, secretul firmelor productive

Beneficiile curățeniei la locul de muncă trec dincolo de aspectele evidente, cum ar fi prevenirea îmbolnăvirii angajaților sau buna impresie pe care un birou curat o lasă vizitatorilor. În realitate, starea de curățenie a birourilor are un impact direct și indirect asupra productivității angajaților.

În general, ideea că un birou aglomerat de hârtii indică o persoană care muncește mult nu este decât un mit. Adevărul este că ordinea la birou este un indicator al eficienței și productivității.

Pentru a demonstra această ipoteză, o echipă de cercetători de la Universitatea Harvard a realizat un studiu comparativ, cu ajutorul a două grupe de studenți. Astfel, primul grup a fost pus să muncească într-un spațiu plin de dezordine, cu birourile încărcate de hârtii, în timp ce al doilea a lucrat într-un spațiu în care toate lucrurile erau ordonat aranjate.

Ulterior, toți studenții au fost puși să rezolve un puzzle care era imposibil de soluționat. Voluntarii din primul grup au abandonat, în medie, după 11 minute, în vreme ce aceia din al doilea grup au avut nevoie de 18,5 minute.

Explicația testului este relativ simplă: perseverența în ceea ce privește rezolvarea sarcinilor este un indicator al autocontrolului; studiul echipei de la Harvard a arătat că munca într-un spațiu marcat de dezordine are un impact negativ asupra capacității de autocontrol a oamenilor, deoarece aceștia sunt nevoiți să „facă ordine” mental (adesea și fizic) în debandada de la birou, efort care consumă resurse mentale prețioase. Cu alte cuvinte, un spațiu de lucru dezordonat subminează capacitatea angajaților de a-și duce la îndeplinire sarcinile, afectând astfel productivitatea.

Prin urmare, cum poate stimula productivitatea curățenia de la birou?

  1. Contribuie la concentrare. Este mai puțin probabil ca un angajat să fie distras într-un spațiu de lucru curat.
  2. Contribuie la folosirea eficientă a timpului. Un birou curat și ordonat înseamnă mai puțin timp pierdut căutând diverse hârtii sau obiecte.
  3. Mai puțin stres. Un birou curat înseamnă că nu va mai trebui să vă concentrați asupra mai multor lucruri în același timp, reducând astfel și stresul.
  4. Există o corelație directă între timpul pierdut din cauza dezordinii de la birou și profitabilitate. Un studiu al International Data Corporation a arătat că compania înregistra pierderi anuale de 2,5 milioane de dolari numai din cauza timpului pierdut în căutarea unor hârtii.
  5. Mai puține zile de concediu medical. Un birou curat înseamnă un spațiu de lucru mai igienic, deci mai puține îmbolnăviri, adică un absenteism redus.
  6. Un moral mai bun al angajaților. Un birou curat înseamnă angajați mulțumiți, adică mai productivi.
2018-12-07T19:59:27+00:00